international broadcasting

Russian lawmakers voted unanimously Wednesday to pass legislation allowing authorities to force any foreign media organization to register as a "foreign agent" under penalty of fines or a possible ban on operations in Russia. The legislation, passed 414 to 0 in retaliation for the registration of English-language Russian news network RT under a similar statute in the United States, was drafted hastily and is likely to be signed into law by Russian President Vladi­mir Putin by the end of the month.

RT, a Moscow-headquartered website and television channel that the U.S. government says is a propaganda outlet for the Kremlin, will register with U.S. authorities as a foreign agent, its editor said Thursday. The registration follows a months-long back-and-forth between RT and the Justice Department over whether it was required by U.S. law to register as an agent of the Russian government.

November 1, 2017

 It’s 1 pm, and Current Time America is on the air. The program is one of two stateside productions of Current Time, a 24-7 Russian-language TV channel headquartered in Prague. But this isn’t some Euro import or a start-up aimed at Russian expats—it’s run by the U.S. government. Launched in February, the project is a collaboration between two venerable broadcasters, Voice of America and Radio Free Europe/Radio Liberty. After Russia annexed Crimea, says Daisy Sindelar, the network’s director, “we realized that we were losing a messaging war.”

Philip Seib looks at how terrorist groups such as ISIL, al-Qaeda, and Boko Haram use different types of media. 

An in-depth examination of how the Public Diplomacy Council of Catalonia (DIPLOCAT) shapes international opinion.

This Week in PD, we share international news on cultural diplomacy, humanitarian aid, exchange diplomacy and more. 

Pages