radio free asia

January 29, 2019
January 1, 2017

So far, American public diplomacy efforts directed at the North Korean people have remained almost entirely focused on radio broadcasting. [...] It is important to remember that the main focus would not be propaganda, but rather entertainment with an underlying goal to provide accurate, trustworthy information – the type of information can create change, particularly in such a closed-off environment.

SRI’s "Dish", a radio antenna facility operated by SRI for the U.S. government

RFA's finances sharply criticized in new report.

BBG Watch claimed that senior managers at BBG and VOA “stealthily cut 14 repeat hours of satellite TV news programming weekly to China in the middle of the Hong Kong-China crisis,” and moved some VOA Chinese TV broadcasts to “less desirable time slots” without alerting VOA’s China Branch staff.

Government-sponsored international broadcasting is an increasingly high-profile topic, not least because it crosses both metaphorical and physical boundaries between journalism and foreign policy. 

Pages