propaganda

In Part I of a two-part series, Dan Robinson looks at recent events involving the Broadcasting Board of Governors' oversight of Voice of America.

Russian disinformation around Ukraine set the stage for the Kremlin’s election meddling here. Clinton saw it coming, but couldn't stop it.

RT, a Moscow-headquartered website and television channel that the U.S. government says is a propaganda outlet for the Kremlin, will register with U.S. authorities as a foreign agent, its editor said Thursday. The registration follows a months-long back-and-forth between RT and the Justice Department over whether it was required by U.S. law to register as an agent of the Russian government.

A look at some of the tactics the United States can use to respond to disinformation in the 21st century.

A new paper by CPD Faculty Fellow Vivian Walker on Russian disinformation campaigns in Georgia.

The Travelogue podcast from Condé Nast grapples with the question of whether tourism to North Korea is right or wrong.

An embattled anti-propaganda unit intended to combat Russian and Islamic State militant group (ISIS) misinformation is losing key staff even after Secretary of State Rex Tillerson began to fund the program at the urging of Congress. Nash Borges, chief technology officer at the anti-propaganda Global Engagement Center’s (GEC), left the unit last Friday according to Defense One, which obtained a copy of his final email to staff.

Pages