RT

Last week it came to light that Beijing’s state-run China Radio International secretly owns 60% of a U.S. company, G&E Studio, which leases stations and airtime in Washington, Philadelphia, Boston and San Francisco, among other cities. Beijing uses similar subterfuges in Europe and Australia. 

Visit to RT
September 29, 2015

Philip Seib on Russia and disinformation.

Worried about the increased power and reach of state-owned broadcasters such as the Kremlin-backed Russia Today, it appears the BBC hopes to stem the trend of endless rounds of funding cuts by seeking government money to create a new channel to broadcast into Russia. It's also proposing services aimed at reaching North Korea and to increase its penetration of the Arab world.

Western governments and institutions are scrambling to devise a commensurate response to Russia's state-run media offensive, analysts told The Moscow Times on Wednesday amid a wave of reports of Western governments seeking to beef up their own media capabilities.

America’s top diplomat for Europe denounced Russian state-media coverage of the Ukraine crisis on Tuesday and belittled the Kremlin’s propaganda efforts in the United States as fallacious and ineffective. “All you have to do is look at RT’s tiny, tiny audience in the United States to understand what happens when you broadcast untruths in a media space that is full of dynamic, truthful opinion,” said Victoria Nuland, the assistant secretary of state for European and Eurasian affairs, referring to the Kremlin-backed global media company. 

Pages